geld verdienen met je zelf geschreven e-book

Iedereen kan het, je moet het eenmalig doen en het kan voor de rest van je leven geld opleveren. Rara wat is het?

Juist, je eigen e-book schrijven en verkopen op internet (ja, waar anders…)! Als je het niet doet, laat je werkelijk geld op de plank liggen.

Iedereen heeft wel ergens verstand van, dus iedereen kan een e-book schrijven. Heb je echt nergens verstand van? Google dan een paar uurtjes op een onderwerp waarover je iets wilt weten om een e-book te schrijven, en je zult merken dat je al snel ergens specialist in begint te worden.

Hoe werkt het?

Je kiest een onderwerk om over te schrijven dat enerzijds bij jouw past en anderzijds verkoopbaar is. Daar moet je een goed gemiddelde tussen zien te vinden. Als je ergens niet graag over schrijft, dan zul je het niet goed doen, en niet leuk vinden. Je zult dan geen goed product maken. Als er geen markt voor is, dan kun je nog zo’n goed e-book geschreven hebben, maar je zult er maar weinig van verkopen, en dus weinig of geen geld verdienen.

Maar in principe is het simpel.

  1. Je schrijft een e-book
  2. Je zet een website op waarop je je e-book te koop aanbiedt
  3. Stuur zoveel mogelijk mensen naar je website
  4. Verdien zoveel mogelijk geld

 

Is mijn onderwerp verkoopbaar? – de e-book winst-test

 

Het is een goed idee om, voordat je begint te schrijven, je onderwerp van je e-book aan een winst-test te onderwerpen.

Ten eerste moet je e-book gaan over een onderwerp uit een van de drie “mega-niches”. De drie mega niches zijn financiën, gezondheid en relaties. Is jouw onderwerp in een van de drie te plaatsen? Voorbeelden zijn respectievelijk (in e-book titels): “hoe geraak ik van mijn schulden af?”, “5 stappen tot een strakke buik”, “hoe hou ik mijn man gelukkig”.

Probeer nu een zo specifiek mogelijke “deel-niche” te vinden. Zo’n deel-niche is heel specifiek gericht. Hoe scherper je je doelgroep kiest, hoe beter. In onze voorbeelden zijn de doelgroepen respectievelijk: “mensen die in de schulden zitten”, “mensen die niet tevreden zijn over hun buik”, “vrouwen die bang zijn hun man te verliezen” Het punt lijkt me duidelijk… Hoe specifieker hoe beter.

Check tenslotte of jouw e-book een probleem oplost! Dit is cruciaal! Mensen zijn online opzoek naar het oplossen van problemen. Waarom zoeken mensen op google? Juist, omdat ze antwoord willen op een vraag, en dat is bijna altijd afkomstig van een probleem dat moet worden opgelost. Als jij degene bent die precies dat probleem kan oplossen, dan is de kans groot dat een persoon met dat probleem jouw e-book koopt. Jij hebt namelijk een oplossing daarvoor. Je klant betaalt dan een bedrag voor de specifieke informatie die jij hebt om dat probleem op te lossen.

Het lijkt gek dat je geld kunt verdienen met gewoon informatie te verkopen. Dat is het zeker niet. In dit tijdperk worden we overspoeld met informatie en hebben we weinig tijd. Als jij degene bent die door de gigantische zee aan informatie een simpele oplossing kan bieden, en dus tijd bespaart voor je klant, zou je wel eens een heel winstgevend bedrijf kunnen krijgen!

Mensen die op je e-book-verkoopspagina komen moeten het gevoel hebben “het lijkt wel alsof dit speciaal voor mij gemaakt is, dit is precies mijn probleem”. Daarom is het zo van belang dat je niche haarscherp gekozen is. Probeer iedereen je klant te maken en je zult zonder klanten eindigen.

Geld voor de rest van je leven?

Dit is inderdaad zo! Je moet je e-book maar eenmalig schrijven, en zolang het internet bestaat, en dat zal nog wel even zo zijn, kun je het verkopen!

Het leuke is, je kunt zoveel e-books maken als je wilt. Ben je klaar met het ene? Dan begin je gewoon aan het volgende, zo maak je je (passieve) inkomen steeds een stukje groter.

Zelf een e-book schrijven en verkopen is precies volgens de principes die rijke mensen altijd toepassen. Je vindt die principes in ons gratis e-book!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *